torsdag 6. november 2008

Strøkent hus

Nå har megler fotografen vært her. Selvfølgelig kom han litt før tiden mens jeg holdt på å skifte fra arbeidstøy til skikkelige klær.Halveis påkledd. Snakk om stressa ja.
Vi har fått pusset opp stua den siste uken. Med to barn og to katter så er det ikke like enkelt å gjøre sånn i full fart.
Det ene øyeblikket ligger det plutselig en nintendo hvor jeg så pent hadde dandert noe det andre øyeblikket kommer en fornærmet unge med hvite hender. "pappa" glemte å si i fra at det var nymalt"
Akk!
Jeg har til tider følte meg som de siste ukene, spesielt den siste.
Etter fotografen dro kom jeg på at jammen søttan nå er det jo strøkent her.WOW! Da kan jeg ta bilder jo.
Her er altså huset vi selger. Altså deler av det.
Interiørmessig er det gedigen forandring siden vi flyttet hit. Jeg husker det første døgnet. Det ble brukt til å rive ned 60 talls paisleymønstret tapet fra veggene i gusjebrunt. Gulvet var utslitt grå linoleum, kjøkkenet og stuen var to rom og trangt. Kjøkkeninnredningen var bedriten,skitten og lurvete. Men i mangel på penger pusset vi opp det også. Og det ble levelig det også. Etter dagens standard er jo ikke dette noe fancy fint kjøkken, shabby chic ja, Men det er utrolig synes jeg hvor skyhøye krav det i alle fall virker som det er der ute.
For oss har det mest vært for lite.




Stuen ble en annen verden med verandadør og nye vinduer. Nytt gulv og panel gjorde også susen.
Men jeg er ikke trist av å flytte fra huset. Det har gjort sin misjon. Bare jeg får med meg drivhuset og brorparten av haven min ( kommer til å stå i prospektet) og vi kommer oss vekk fra denne skolen her så er jeg klokkefornøyd.





Speilet over sjenken fant vi kastet på gjenbruks anlegget i sommer. Vi hadde egentlig tenkt å bruke det på badet som vi jo egentlig skulle pusse opp nå. Men her kom det til heder og verdighet i stedet.





Det eneste i selve huset jeg kommer til å savne i huset er ved ovnen. Fotografen kikket beundrende på den og spurte om den fremdeles var i orden. Jadda god som gull. Ikke bare er den pen i forhold til meste av moderne stålvedovner etter min mening, men så holder den jo noe enormt på varmen også.



Over ovnene har jeg pyntet med den uroen jeg lagde etter at jeg kom hjem fra Dk i sommer. Sink hjertene forguder jeg. Og drivved biten fant jeg faktisk også på en strand på Møn. Jeg har en forkjærlighet for sjarmerende slitte ting ja.





Sånn ser da altså litt av huset ut.
Jeg gruer meg egentlig til prospektet blir lagt ut, Er no rart med det at alle skal se "hele" livet ditt liksom har jeg tenkt. Men jeg så fotografens bilder. Jøssesnavn den vidvinkel linsa skulle jeg gjerne likt å ha Bildene så jo fine ut.
Det verste er vel visningene da må til og med kjelleren være ryddig. Huff hvordan jeg skal få til både hus og kjeller ryddig samtidig aner jeg virkelig ikke.

Nuvel det går nok.

Nei nå må jeg ha en kopp fersk kaffe her altså.

snnnnnnnnnnnnnnnnnxxxxxx!

Hilsen Komaline.

8 kommentarer:

Linnemi sa...

Ja, man har ikke mer strøkent hus enn i forbindelse med meglerfotografering og visning. Jeg har tatt vare på presentasjonen, bare for å se hvor ryddig jeg en gang hadde det. ;)

Line Cathrin sa...

hm. Kansje jeg skal gjøre det ja.
Bruke bildene som skjermsparer til påminnelse hver dag hvor ryddig det var. Kanksje jeg klarer det da. LOL!

Anne på Moseplassen sa...

det ble da veldig bra! Glder meg til å se fotografbildene jeg, det blir sikkert supert :) Han har jo bedre både lysopptagelse og videre vinkel å by på.

Oline sa...

Lykke til i en slitsom tid!

Charlotte sa...

Lekre bilder! Du er så flink til å få ting til å se så ryddig ut, selv med masse forskjellig! Jeg føler at uansett hva jeg putter inn her så blir det bare rotete.

Har dere funnet noe dere vil flytte til da?

Line Cathrin sa...

Joda vi har noe i kikkerten.Time will show . Vil ikke si noe om det enda. =))

Tove sa...

Flott og ryddig. Ikke noe er som å ha megler på besøk. Eneste gangen vi har hatt det ryddig. he, he. Lykke til med visninger og hele pakka. Du har rett i at det er litt ekkelt å legge ut huset sitt for salg, men du skal se det blir solgt kjapt ;-)

Pusepilde sa...

Strøkent hus høres ut som et fremmedord. Jeg tenker hardt her...

Det er en fryd å ha det dokumentert *glis*

Krysser fingre for et godt resultat.