lørdag 20. desember 2008

Bittelitt hus oppdatering her. Jeg har malt møbler, kjøkkeninnredning,listeverk og listverk til jeg nesten har sett mannen med jåen.
Jeg har sydd gardiner montert gardinstenger (%¤%&%¤¤#) Pakket ut dandert og herjet. Det begynner å ligne noe nå da. Her kommer noen bilder fra huset. Jeg er så langt fra ferdig og hvardan det hele blir til slutt vet kun foglorna.

Spisestuen. Gardinene fikk jeg av mormor nå nyss. De hadde hun i hele min oppvekst i gamlehuset så det er mye nostagli og kjære minner for meg med disse.

soafen er også arv. Den fikk jeg etter min oldemor. Hun skrev i sitt testamente at den skalLine ha fordi hun sa når hun var på besøk hos meg i Stockholm ( jeg var ti år) at hun syntes den var så pen.
Mange år har gått siden det. Sofaen er sliten nå, både små musehull etter lagring hos min gammelonkel på Hemne på låven hans og årene har satt sine spor. Jeg skal etterhvert trekke den om og slipe den ned og fikse den sikkelig opp. Det snedige er at det faktisk er en sovesofa. Kjekt å ha når det kniper skikkelig.









Her er fra kjøkkenet. Malte frontene, de var i foliert eik. Æsj! MAnglr knotter enda. Men det ser atkillig bedre ut. Digger vindusposten min da. Ser rett ut mot åkeren. Herlig.=))
Er så glad for at jeg endelig igjen etter ti år uten har et koselig kjøkkenbord å skravle ved. Kaffen venter på den som har lyst på.=))






Sist fra daglig stuen. Her har all rød julepynt havnet så jeg får finstua for meg selv. Ungene skal få en egen gran å pynte her. Fingrene av fatet av mitt. hehe
Herlig å ha to stuer OG spisestue. YES!=D







Nå er det natta her.
Jeg har ikke helt styring på å sette bildene siden av hverdandre ser jeg. Noe feil med teksten. Pytt sann den som øver får det til etterhvert.

=))

Ingen kommentarer: