søndag 14. desember 2008

Nå har vi vaska gulvet..

Og vi har flytta ved. Vi har stabla pappkasser men vi har ikke rukket å pynte juletre.. Takk og lov for at det er enda ti dager igjen til jul. Pees..

I dag og i går har vi vaska ned huset i vika. Må innrømme at nå er jeg så sliten at jeg mer eller mindre ser djevler der hvor jeg burde ha sett mann og barn. Lunta er kort nå.
Man har jo lært seg å disponere krefter med årene og at jeg ikke sliter sofa nå er takket være det og at mann og barn er veldig omtenksomme. Gemalen insisterte på å putte meg i badekaret veitjungen insisterte på å pynte med lys.
Så en meget forfrossen dame ble nærmest lagt ned i badekaret tidligere i kveld. Og det var akkurat det jeg trengte. Livet føles straks litt bedre uten støle og stive muskler.
Skal levere nøklene i morgen. Jeg gruer meg som en hund. Ikke det å ta farvel med huset, nei det gjør meg så å si svært lite. Men haven min, drivhuset,verandaen.. Jadda jadda..jeg vet jeg skal hente til våren, men i mellomtiden da. Det er jo såååå lenge til jo. Og i mellomtiden må de stå der helt alene uten at a "mor" passer på.
Akk ja..

Men!
Å vaske seg ut av huset er også en fin helings teknikk. Etter badet i kveld havnet jeg inn i mine bilde arkiver.
En ønskeliste begynte å formere seg ( ehm forme seg mente jeg) i mitt slitne hode. Makan som havedrømmer kan ete på seg gitt. nå ja jeg har jo visse formeninger om hva jeg vil ha da hehe...

Dette er bilder jeg har tatt, men ikke i min egen have. Må hahaha!!!!

Hvit fylt Trillium.



Rosa Trillium er ikke dummen heller.



Denne Adonisen er da vel også noe å sikle etter..

Tickle me

Og så var det det jeg itte kan..
kan det egentlig men nå er det telfonhjernen slår til. A...et eller annet..
Må ha!

My preeesssiousss


Noen skjønner sikkert tegninga her. Jeg går og ruger på et aldri så lite woodland lignende hagerom.

Ønskelista blir sikkert evighetslang innen våren er her.

Nei men altså, bla bla bla.... Line Cathrin gå å legg deg. Nok skravling og drømming nå.

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Ja det er jo en spesiell følelse å forlate noe man har jobbet så hardt med. Men så går du jo heldigvis til noe som virker enda bedre?
Men jeg kan ikke se de tre siste bildene!!

Villrose sa...

Du mente formere - det er jeg helt sikker på ;-)

Å flytte er ufattelig slitsomt! Fint du har noen som passer på, og får putta deg i stampen når det trengs!

Nina (fra Hagegal) sa...

Å flytte er sitsomt, det vet jeg av egen nylig erfaring. Men det blir bedre etterhvert kan jeg fortelle, etter å ha bodd 6 uker på nytt sted. :-) Men jeg er som deg, savner hagen mer enn huset. Jeg hadde vel, som plantene, satt dype røtter i jorda der.

alexia sa...

Arisaema tenker jeg at det var :)

GundaM sa...

Masse vakre blomster du viser bilde av her ;0) Woodland, herlig ;)))

Å flytte er både godt og vondt men en flytter vel stort sett til noe bedre...Tenk deg våren i den nye hagen da, mulighetene. ;0)

Klem fra Stjørdal