tirsdag 16. desember 2008

Om pappkasser,polkadotter,malepensler og sånt.

I dag har jeg overlevert nøklene til huset i Hommelvika. Dermed er den epoken en saga blott.
Fikk en prat med ny huseier om haven og drivhuset så da tusler jeg derfra lett til sinns.
Huset er jeg ikke vemodig over. Som Min søster sa for ikke så mange dagene siden : "uansett hvor mye du strevde og ordnet i det huset så det aldri nytt eller helt bra ut åkke som, veggene ja hele huset var alt for skjevt til det" Jeg gir henne rett i det. Uansett så var det et eller annet som skurret.
Men nå har jeg hus uten akebakke på stua. I gamlehuset var stuagulvet så skjevt at vi kunne legge en ball på gulvet ved tv'n så trillet den helt ned til pc bordet og snudde tilbake i full fart igjen. De eneste det var morsomt for var kattene. Confused Smileys

Pappkassene er nå istedet byttet ut med malingsspann. Om det egentlig er å himla mye bedre vet jeg nå ikke. Jeg ser ut som om jeg har vært igjennom verste snøstormen på Grønnlandsisen. White polka dot chic. Rolleye Smileys Når vi levde i pappkasser så jeg i det minste halvsnerten ut med flekkfrie klær, nå ser man kun flekkene. Smileys

Åpenbart driver jeg å maler. Jeg maler alt jeg kommer på kan males. Forrige uke malte vi mellomstua og spisestua i dag har vi malt gangen.
Så har jeg malt ditt, datt og hummer og kanari. Alt fra små bord til større bord og stoler, medisinskap speilrammer etc..

Male"kose"kroken ser omtrent slik ut konstant i hvert fall i en uke til. Jeg må male fire stoler samt et bord til nemlig.



Jeg har lagd advents dekorasjon. Tenkte å ta bilde av den egentlig men lufta gikk litt ut av meg når det gikk opp for meg hvor mye jeg måtte rydde for å gjøre den stakkars halveis avglemte kreasjonen ikke bare presentabel med synlig.
Så jeg kapitulerte og tok bilde av noe som er standard hvert år før jul. Rotebenken!
Her er alt mellom himmel og jord av krims og krams jeg skal pynte med som jeg enda ikke har bestemt meg for hvor skal være. Alt jeg vet at jeg SKAL bruke det. Så er det gavebånd. noen fortapte taperuller som jeg ikke engang forstår hva gjør der, for jeg finner dem jo aldri åkke som. Så er det en tom winnertip eske, jeg har kjøpt ny men glemt den gamle, jammen søttan da! Den var jo så fin til alle de små dimsene jeg finner overalt, donaldblad dingsedangser, skruer,spikre,penner som ikke virker, huskelapper med telefonnumre uten navn som jeg ikke tørr å kaste, jamme nummeret er jo TIL noen jo. Jeg må da ha skrevet det ned med en grunn. 1881 here I come.. one day..
At jeg om ett år finner den winnetip esken nede i kjelleren bortgjemt og bortglemt en plass, og blir stående å klø meg i huet over alt det rare innholdet ser jeg ikke helt bort i fra.



Så var noen nye lys fra siste besøk på Ikea forrige uke. De står på stedet hvil. Måtte ha de til jul, vet jeg alltid trenger lys til jul, men HVOR jeg skal ha de? That is the question... Så var det kransen foran der. Jo den er jeg glad i, lagde den egentlig til jul i fjor,men så ble den hengende hele året. Den er ikke spesielt julete så da fikk den bli, men nå aner jeg ikke hvor den skal være. men OPP! det skal den banna bein. Spørsmålet er på hvilken side av nyåret jeg har tenkt å finne ut av det da? Confused Smileys

Innerst inni hjørnet har jeg forsøkt å gjemme den siste ukes synd. Mine nye gardinstenger. De står ikke bare på stedet hvil men også på skakke, halveis bortgjemt og førsøkt bortglemt. Trust me! Det funker ikke,ser de åkke som.
For en uke siden var jeg sååå ivirig etter å få opp de gardinene mine. Det var inntill jeg fikk en blå finger på grunn av en forvorpendrill mens jeg hang opp siste stanga.

Jeg kan jo velge å glemme denne rotekroken min å da jeg. Konsentrere meg om det jeg skal til med i morgen i stedet. HAH! Rot og gardinstang igorering belønnes med opphenging av hyller speil og deretter med Mmmm pyntedilledalle stund. Cool Smileys

Aj aj aj jeg gleder meg sånn. Få dille litt , få ferdig noe, se enden på visa liksom..

Her er det blanke arket mitt. Både veggene og kommoden er nymalte. Komoden trenger nye knotter. Drittelendig bilde dog. Gadd ikke rote med å ta et nytt. Får duge.



Litt dilling har jeg da gjort. Julestjerna er på plass. I går fikk jeg pakke i posten fra Emilsplassen også. Noe jeg hadde sikla på, mååååte ha. Dermed ble det slik en dag for en par uker siden da jeg satt og deppa og surka over kloakkrøret som kollapset. "men de va jo så fiiiiint sjø."
Praktisk å da. Har erfart at alt for fulle salongbord på julaften er utrivelig og på trøndersk temmelig ufanshle. Så defor ble det kakefat ja. Får plass til nesten dobbelt på så mye på angitt plass. Og med mandariner i nå så blir det jo litt advent stemning.



Nå har jeg jabba meg varm igjen. På tide å gå ned i kjelleren og minne meg selv på at jeg faktisk fremdeles eier alt for mange pappkasser, for så deretter finne loppekassa. Nok med å surre rundt med målebånd, drill og malekoster nå.
Ikke alle i familien skjønner hvor mye som må gjøres for at det skal bli jul og levelig. Enkelte synes jo tilværelsen i en pappeske var tidenes beste bolig ever liksom!
Dog jeg er så snill at jeg har ankaffet ny bolig da. Om det var for personlighetens del eller for min del han fikk kurv og ikke pappkasse trenger vi ikke diskutere.
Godnatt!

Ingen kommentarer: