Gult i haven

Endelig er det blomstring her også.Det tok drøyt lang tid i forhold til hva jeg er vant med, men slik er det jo bare når man har flyttet hele haven sin. Bildene er store så det er bare å trykke på dem.=)





Denne Roddisen kjøpte jeg når jeg var i Rogaland tidlig i vår. Bladfargen er helt fantastisk og svært ulik andre roddiser såvidt jeg vet.Tusen takk Randi F for at du ga meg navn på denne.Den heter 'Maruscka'.



Kontrast i bladform, bladfarge og bladstørrelse.



Rusten og vakker.




En skatt som sto på ønskelista i mange år før jeg endelig fikk den i fjor.
frittilaria camshaticum) feil staving på siste navnet der antagelig)Hostaen har jeg mistet navnet på.



Blir mye gult i dag.
Gule planter fugerer som sterke utropstegn i haven. Noe å være litt forsiktig med så det ikke blir for mye. De tar fort oppmerksomheten fra andre planter.

Haconechloa gresset er jeg veldig glad i. Det holder fasongen flott hele sesongen.



Tok mange bilder i dag så det kommer en ny bildeoppdatering i morgen. Det går sakte men sikkert fremover med haven.

Det har vært en deilig pinse. Godt vær og deilig stille. Nå surrer fotballkamp på tv og tidligere i dag dundret det Metallica gjennom hele huset. ;-)

Kommentarer

Så nyyydeelige bilder! Herlig med alt som blomstrer og gror om dagen:)

Klem Anette
GundaM sa…
Takk for sist og tak kfor gresset ejg fikk med meg ;) Skal bli artig å se om det blir like flott som ditt her inne!

Endelig juni, litt roligere;)

Ha en fin uke, kos deg videre ihagen og du den rustne øyenstikkeren var digg>;))))
Kjemefine bilder, som vanlig! ;)
Har funnet ut at jeg suger litt på å ta nærbilder i hagen, så jeg må nok ta meg sammen....!
Har fått gjort utrolig mye i dag, så i morgen kommer det flere fotografier. Akkurat nå stikker det fiberduk frem over alt! Nina har laget stier!! ;)

Har laget noen nye bedd også, men ikke plantet noe enda, for jeg er litt ubestemt om jeg skal lage ett med sterke farger, eller ett i romantisk stil... Tror det blir det siste (igjen!!)
Linecas have sa…
Valgets kvaler Nina. =) Sliter med samme valgene selv for tiden.
Øyestikkeren er en favoritt ja Gunda.

Haven er det este, nå er kanskje den flotteste tiden i den også. =)
RandiF sa…
Lurer på om ikke den rhoddisen er den samme som jeg har. I tilfelle heter den 'Maruscka'. Du ser den her:
http://www.hagegal.no/hagefora/v/RandiFs-album/2233/IMG_1708.JPG.html
Linecas have sa…
Tusen takk RanbdiF. Det passet på en prikk. Kjekt å få navn på den.=))