torsdag 11. juni 2009

Kjære ting

I mellom solskinns dager er det regnvær. Da blir huset prioritert.
Forelden ble det shinings av kjøkkenet. Planterommet er for kaldt til at jeg kan bruke det så kjøkkenbordet ble raskt fullt av spirepotter. Sommeren er her forlengst og pottene er røket ut i haven. Endelig kunne det bli ordnings på kjøkkenet igjen. Det er deilig å pusle med småplantene når årstiden er på det gråeste. Men det er jammen meg deilig å ryddet bort etterpå også.
På kjøkkenet har jeg samlet mange kjære ting.
Kjøkkenbordet er faktisk det første møbelet jeg kjøpte meg. De tre krydderglassene fant jeg i Aalborg i fjor sommer når jeg besøkte venner der nede så de er et flott ferie minne.Duken,kaffekvernen og glasskrukkene har ejg fått av mormor og mandelkverna var jeg så heldig å finne på Containergirl sist jeg var innom der. Olje og edikk settet har jeg fått i gave av min søster. Det heklede forkleet er det min oldemor som har heklet til meg.Stolene har jeg fått av assa. Så denne kroken i huset rommer mange gode minner og kjære ting. Skikkelig god plass for morgenkaffen. =D







Jeg er på utkikk etter en hylle som er litt større. Synes den er litt for puslete der den henger.Leter også etter en liten lysekrone.







På tide å gå ut igjen. Det er omsider pent vær igjen og hekken trenger en klipp. Jeg Jeg er kommet halveis og det ser alt mye bedre ut.
Nå går jeg bare rundt og gleder meg for snart er det sommerferie og det blir endelig en liten uten-barn ferie på oss. Da skal vi kjøre ned til dk og besøke et vennepar. Jeg gleder meg helt vilt. =D

5 kommentarer:

igi sa...

Så mange koselige ting du har samlet på kjøkkenet ditt. Det gamle forkleet likte jeg spesielt godt!

RandiF sa...

Lysekrone? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17291385

Nina i Paradiset sa...

Ikea har hobbyplank og jeg har sag!!
Kom igjen og lage hylle selv!! ;)

Eller var den kjempefin dena du har også, men med den veggen er det plass til mer!
Masse flott stæsj du har skaffet deg....
Misunner deg å være "nabo" med Containergirl, altså!

Selv har jeg vært på vennes-vennersalg på Kid i kveld og svidd noen lapper....
Skulle ikke ha så mye, men vips så havnet det 5 nye hageputer og en strandmadrass ned i kurven min, i tillegg til gardinstengene og pladet, og det andre stæsjet!
Huff.....

Harryford sa...

Hylle lages enkelt selv, har laget flere av den sorten i div størrelser!
Gjærkase, håndsag, batteridrill, liten høvel og bor, er det som skal til!;-)

Hm - dk det høres flott ut! Er det mulig å feriere uten barn også - jøss!!! D-)

ASSA sa...

Ja her er det både "nytt" og noe jeg har sett før også :D
Så herlig da med ferietur! hils nedover da ;)