søndag 16. august 2009

Bereiste katter og soppjakt

Blæh! Å lage innleggstittler er no herk! Flere enn meg som synes det?

Vi har hatt ei deilig helg  på hytta. De siste dagene  som var igjen av skoleferien ble  nydt  i stillhet  med kun vindens sus i grantoppene  og frisk luft.

Vi har funnet litt Kantarell og litt Blåbær.  Var veldig mye kart på Blåbærbuskene før  i sommer, men hvor alle de lovede bærene ble av vet ikke jeg. Jeg brukte i alle fall nesten to timer på å plukke en halv liter bær. =S De skal bli til blåbær muffins. Slike som blir tatt  opp fra fryseren i ren andakt når det er en spesiell  anledning.

Vi fiska også småørret. De ble nytt rett fra stekepanna  med smør salt  og pepper. mmm..

Været i går var ok men i dag han skodda langt nedover åssidene da pakka vi sammen  pikkpakket  og reiste hjem igjen.

Kattungene var også med på tur. Gikk så fint atte. Både bilturene  og  det  å være  på hytta.

Men sauene som kom på besøk. Næh fyyyyya meg altså de var fryktelig skumle de. ;-)

IMG_2597

IMG_2603

Mye  pent  å ta bilde av  i naturen. Gemalen fisket etter ørret mens  jeg jaktet på vakre  motiver. Ingen av dlene var vanskelige å “finne”.

IMG_2601

IMG_2619

Det var sopp overalt. Men jeg kjenner ikke så mange sortene. Så det ble med knipsing og  ikke spising.

IMG_2659

IMG_2663

IMG_2666

IMG_2680

Denne siste her er  i hvert fall spiselig. Nam!

IMG_2764

Minner  om kunnskapskonkuransen. Fristen er på Tirsdag  så det er godt  med tid  å delta på enda. og  oppgavene er faktisk ikke så vanskelige som de ser  ut.

Nå er det kveld  og natt her. Poden begynner  i 7 klasse. Tenk det. Så stor han har blitt. Det betyr vel også at jeg begynner å bli gammel. Buhu. ;-) Heldigvis for mor så vil han fremdeles ha nattakosen sin. =))

Det vil disse bereiste kattene  også ha. Men først  må jeg få de inn, det  var  mange  lopper  i blodet som skulle  ut når vi kom hjem. De er  ute  i hagen og koser seg. Det regner nå så de koser seg neppe  like mye som på dette bildet  her.

IMG_2775

Tudelu!



4 kommentarer:

Ninni sa...

Mye pent du har tatt bilde av her ja! Kattepusene i særdeleshet, de er bare nuuudelige :) Så fint at de er enkle å ha med på tur. Deilig med en avslappende hyttehelg før skolestart.

Man merker at tiden går litt for fort når man har barn. 7ende klasse er jo ingenting, min yngste begynner i 3dje på videregående nå han. Men han er lillegutt fremdeles, selv om han er 195 cm :) Hver alder har sin sjarm. Heldigvis oppleves det som regel slik at den alderen de er i akkurat nå, er den beste.

Anonym sa...

Ta deg en tur i nærområdet ditt så finner du masse og kjempestor blåbær! Kan ikke huske å ha sett den større og finere før :-) Hilsen Joan (husker ikke passordet mitt...)

Landliv sa...

Sååå fine bilder, til og med av soppen! Jeg kan heller ikke sopp, og ser for meg nyresvikt med alt jeg ser i skogen.

Og du: Innleggene trenger ikke tittel om du ikke vil! ;-)

TurboLotte sa...

Skjønne katter!! ÅÅåh.. Men er du ikke redd de skal stikke av når de er med på tur og er ute?