søndag 8. august 2010

Frøken to be or not to be

Frøken To be or not to be


Dette er Venusta Pendula, min favoritt rose  i gamlehaven. Hver år belønnet  hun min kjærlighet med tusenvis av  nydelige yndige blomster. Min kjærlighet var så stor at  jeg forsøkte  å flytte henne  med  meg til nyhaven. Da valgte hun å -not to be- Nesegrus beundring  ble til kjærlighets sorg. Men jeg vet at  hun nok skal få en søster i haven her. En ny Venusta å gi all min nesegruse beundring til. Og  jeg vet akkurat  hvor  hun skal bo.
Her er en større versjon av bildet som blogger ikke kan få til  view on black. 


Moseplassen har en kjempeflott rose konkurranse  på gang  og dette er  mitt bidrag. Dette er av alle macro bildene jeg har tatt  i løpet av mange år  min definitive  favoritt. Jeg  har bildet som skjermbakgrunn. Der ser  jeg  hårene  på kronbladene. Så tydelig  og klar  men likevel difus og romantisk som fra en svunnen tid. Og svunnen er hun jo nå.

This rose  is  my contribution to a rose  picture competition on a another goregous garden blog. Moseplassen. Link above  in the norwegian text.
I love this rose. I tryied to move  her with me to my new garden but sadly she choosed  not to be.

5 kommentarer:

TurboLotte sa...

Jaaaa!! Et nydelig bilde. Skikkelig fint. Flotte farger og greier.

maría cecilia sa...

Hola Lineca, thank you so much for visiting me back, it was long time ago but for me is like being for the first time here. We share same passions, decorating and gardening!!!!
Your garden is such a beauty, wonderful and beautiful!!!!
cariños desde chile,
maria cecilia

anne - moseplassen sa...

å, så hyggelig at du er med, og med denne skjønnheten, jeg husker henne fra den gamle hagen faktisk :)

GundaM sa...

nydelig , nydelig ;)

og den drivhusdrømmen din da....misunnelsesverdig, og ja klart ejg kommer og ser!!!! og du er hjertelig vvelkommen til kaoset her, klart!

kos dæ videre med prosjekter;)

Linda sa...

Nyydelig bilde:)