Tiden går for fort

Klokken tikker  og tiden går, for øyeblikket føler  jeg  at dagene har syv mils støvler. Kun 3 effektive  uker  igjen å lage  hage  på før forumstreff  uka. Iiiiiik.
I dag  har vi hogd  ned skråningen. Unnskyld språkbruket  men jeg  hater så inderlig den helvets skråninga. Det er bare faenskap oppi der og  når jeg  luker bort noe dukker  det  opp noe  nytt  igjen. Grr... Verste er at det er det første du ser når man kommer  hit. Ikke helt  presentabelt  i forhold til resten av tomta. =/
Å vise frem dritten gidder  jeg  ikke for øyeblikket. Så jeg  har tatt de bildene som jeg  lovte forleden. Det var 17 årsdag her  i går så da  hadde  jeg  hende fulle med gjester mm.. så det  måtte vente til i dag.
Times goes so fast. Now it  is  only tree weeks  left to work on the garden before the garden forum meeting comes to visit. I am a bit stressed.  There are a  lot of weeds. This  lot had not been tended for ten years properly so nasty weeds  pops  up everywhere especially in the front garden. Not a  lot fun to show pictures of.



Bilder fra drivhuset  har vært etterlyst. Pictures from the greenhouse has  been asked after.


Det  store  pottepusslespillet er  ryddet  unna for  i år. Bestandig godt  å få det  unna. Så nå er det ryddig rundt huset.
I huset  mangler  jeg stadig  å sy forheng til arbeidsbenken min. Tomatene er en smule små fordi jeg  fikk det vel travelt  her. Mai var så kald  og våt at  kun tre hagedager fikk jeg da. Det har  hatt og  har stadig vekk domino effekt resten av sommeren.
Every year after I have  planted  out everything I sowed the previous winter I have a  pot puzzle to tend to. Takes time to sort them out, but now I have finly manage to and got the cleared away. The greenhouse  is  no longer surrounded by hundreds of black pots.



Some extra for  my english friends. My hubby has buildt this house for me. He had  noone to learn to do it from. His father died when he was young so he  had to learn it by practising all alone. I think he  have done fantastic well.


Har en god del arbeide  igjen på drivhuset. Men det fungerer, ser  ok ut, så da får det  bare vente. Jeg  har milioner andre gjøremål som er viktigere  å få gjort  i år.

We still have a  lot  of left to do on the greenhouse.It is  not finished, but  it works and looks good enough.I dont want to stress withthis  on top on everything else before the gardenforum visit.

Litt sammenplantinger  også. Liljene, rosene  og Clematisene blomstrer om kapp nå. Fra  å ha en Clematis samling på 71 forskjellige er jeg  nå nede  i 8 slag. Trist  men slik er det når man flytter en hage, jeg  kunne  ikke  klare å få med  meg alt, ei heller få alt til å overleve flyttingen.

Plantcombinations. Lilys,roses and Clematises  flowers boutyful now. From having a Clematis collection of 71 different varietes I am now down to only 8. Sad but thats  how  it is when you move a garden. I could not take everything  and  some didnt  like to move either.



Når det er sagt. Så vurderer jeg sterkt  å ta  kontakt  med  ny eier av gamlehagen. Plenen har  ikke vært slått der siden gemalen sist slo den høsten 2008. Det sier  litt  om hvordan haven stelles. Villniss, grusomt rett  og slett. Og  i fjor  mumlet eieren om at  han helst bare  hadde  igjen noen busker. Det betyr at det står svært  mange planter der som muligens  kan hentes. Hadde vært kjekt det så hadde  jeg fått fylt  opp alle de trasige  hullene  i bedene  mine.

When that is said. i strongly consider to take contact with new owner of  my old garden again. The lawn has  not been mowed there since we last did it  in autumn 2008. Its a terrible  jungle there now. And  last  year the new owner  said to me he really wished there where  only a few bushes left to tend. This  means  there are probably a lot I can dig  up there still. Would be  nice so I can fill the not so nice gaps  in my borders.

Denne  liljen mangler navn. Den trives svært  godt og formerer seg villig.Har hatt den siden 04-05 tror jeg.
Den kler godt sort  og sølv  også.Og det er  jo absolutt  ikke  ueffent.

This  lily lacks  name. I have  had  it as  long as I can remember 04.05 or something. It's a  easy lily mulitplying easy. That I am happy for because I really like the color and it fits blackish and silver leafes so well.




Ilga blomstrer også. Rosen hun har selskap av er Nuit De Young. Hadde  nå bare rosen valgt  å ha blomstene  sine der de burde være  ikke  langt  nede  i buskaset så hadde dette fungerert helt ypperlig.  Har  itj nå æ skulla sagt  næi. Til rosens forsvar så skal hun likevel ha skryt for  å blomstre  i det hele tatt, hun var tross alt helt nedfrosset i vår og erklært tapt.
Lillium Ilga Is also flowering. She has company of the Rose Nuits de young. But the rose  have  hidden away her flowers deep down in the green.  Sad becuase  it would be a very nice combo since the rose is burgundy almost blakick red. To defend the rose though, she was declared dead this spring. Frozen all the way down of the harsh freeze we had.


 Her en sammenplantining med planter som gjør som jeg sier og er velopdragne.
A plant combination that do as I tell them to. Behaves. =)




I morgen når jeg står opp kan jeg glede  meg til en kaffetår på benken min. Under benken kan det tydelig sees at jeg  har bodd  her en par sesonger nå. Selvsådde  nusselige Violer.
Tomorrow  morning I can look forward to a  nice cup of coffee on my coffee bench. Under the bench you can clearly see that I have  lived here for two seasons now. Selfsowed Violas. So sweet.



 Nå er det Lørdag  og tacokveld  her. Ungene  mumlet  noe  om at det  kunne vært godt  med  noe annet enn grillmat. Kan'ke skjønne det. ;-) Dette var på Torsdag. Nei vi har stadig vekk ikke 4 barn.Har en ekstra  en på besøk her.
Now it  Saturday and Taco evening  here. The kids said to me that it would be nice to have something else than BRQ for dinner. I dont anderstand  hehehe.... This picture was taken on Thursday. No we still have  only tree kids. Have one extra  on visit  here.



Nå skal jeg gå å jekke meg  opp en kald forfriskende øl. Dog i noe mindre størrelse enn disse bryggeriflaskene  inne i drivhuset. 

I shall now go and enjoy a cold beer. Though in lesser size that the brewery bottles  inside the greenhouse.



Ha en fin Lørdags kveld.
Have a  nice Saturday evening!

Kommentarer

solfrid sa…
Ser oxalisen menger seg med fiffen hos deg også;)


Vi skal ha kebab - hjemmelaget med kylling. Tror jammen jeg tar en iskald en jeg også. Det er varmt i kveld!
Linecas have sa…
Elsker den Oxalisen jeg. Men den draes opp der jeg ikke vil ha den ja. Men noen hysteriske småbarn er å finne her og der ja.
Kebaben høres veldig god ud. =))
solfrid sa…
Den vokser i plen - varigert plen er lekkert da;)

Forresten - drivhuset ditt er så fint - bare så du vet det!
Unknown sa…
For et herlig drivhus. Kan ikke få sagt det nok. Og så fint du gjør det overalt. Skulle gjerne hatt en smule av ditt talent ja.
Linecas have sa…
Jeg prøver så godt jeg kan med svært begrensede penger og tid for den del. Drivhuset er en hyggelig plass å være ja. =)
Petra sa…
I have no clue what is being said on this blog but WOW!! amazing pics Lineca! Your greenhouse looks like a Sims' green house LOL
You even have the same objects for it :D

Hug, Petra
amkjers sa…
Akk, ja, disse skråningene. Jeg har også noen skråninger til å få hodepine av og som jeg ennå ikke har fått gjort noe med. Det er blitt flott i hagen din nå.Jammen er du flink og effektiv. Er lei for at jeg ikke kan komme på treffet i år å se hagen din. Skal i bryllupp istedenfor. Tiden er ubarmhjertig.Går for fort og hygggelige ting skjer alltid på samme tid.
Linecas have sa…
Tiden går ubarmhjertig fort ja. Dog jeg får litt hjelp av gemalen nå og da, men det er jo ikke akkurat slik at han kan beordres rundt som en annen slave. Blir såglad for all hjelp jeg får.
Jeg tror jeg skal poste bilder av skråningen før treffet så folk ikke får sjokk når de kommer hit. Fordi den er umulig å få til i år.Om tre år har vi kanskje fått luket vekk bit for bit og plantet det til.Sukk.

Ellers så er det ikke så verst her nå, men det er stadig langt igjen til der jeg helst skulle vært ja.

Petra haha yes the same objects. Strangely how so many have made meshes that fits me so well the last year. Think especially of Mystic rain, nemestaya, and suza. =))
linnemi sa…
Jeg blir litt 'ååååh' når jeg ser det drivhuset ditt, jeg.... :)