Veronica spicata og ukjent Geranium

Huff det blir ikke mange innlegg her. Lovte Sigrid at jeg skulle bli flinkere. 
Vel eh.. Ikke så lett å få til når man holder på å snu hele huset på hodet.  
Vi fikk macro kameraet mitt til å funke igjen. 
Bildestabilisatoren er dog  så dårlig at 90% av bildene  jeg tar må slettes. 
Nå har jeg  imidlertidig vært og tatt mange bilder i hagen. 
Nesten ferdig med  å fikse opp huset også. Soverom og stue er flyttet. Det har en stor domino effekt. 
Trøsten er at nå har  jeg ryddet skikkelig samtidig.:)
Nuvel til bildene.



Så lekker rosa farge  på Veronica spicata så den måtte bare bli med  hjem. 




 Favoritt Geraniumen min som jeg aldri husker navnet på. Hjelp meg med det, så kan jeg sette ned adekvat merkelappe ved den.









Den gjør seg jo utrolig godt sammen med Artemisia Ludoviciana 'Valerie Finnis' 

Veronicaen er bare plassert midlertidig for å se om denne sammenplantingen er bra. 
For meg funker det ikke, antydning til norskaflagget liker jeg ikke, så den skal nok bo en annen plass.

I morgen skal vi ned til Rygge og hente  hjem de to største sladdosene. 
Jadda det er barna her i huset, vel kjært barn har mange navn ikke sant :)

Siden jeg  var så dyktig å ta  mange bilder i går skal jeg nok få oppdatert litt oftere. 
Samt at huskaoset og ferien er  i gang her.

Vel siden vi ranglet til langt utpå natta, fant noe ok på tv, da ble vi sittende så sove vi lenge  i dag. 
Har sovet nok men er likevel noe trøtt så det må flere kaffekopper før jeg kommer  i gang. 
Det skal vaskes og ryddes ferdig. 
Hvis jeg ( og gemalen! )har  igjen guts og krefter etter det så blir det nok til at vi begynner  å støpe bedkantene tenker  jeg. :)

Tudelu!


Kommentarer

Villrose sa…
Ah, herlige Lineca-samplantinger! G. magnificum, muligens 'Rosemoor'?
Unknown sa…
Nydelige farger ,Marit.
krepsemor sa…
Nydelige Geraniumer, som jeg dessverre ikke kan hjelpe deg med! Enig ang. det "norske flagget", men er selv helt hjelpeløs når det gjelder sammenplantinger i egen hage! Litt planløs, så derfor litt vel mange kaosbed! Og det selv om jeg tenker det helt annerledes..Det blir bare kaos :(
Godt å få hjem ungene, tenker jeg! Det kan bli litt vel stille i huset!
Ha en fin ferie!
Frøya-Heidi sa…
Helskjønne kombinasjoner! Falt i staver av den Artemisiaen din, hvor har du fått tak i den???