Dypdykk i arkivene

Urolig hvor deilig å stille det har vært i dag. Ikke noe simpsons eller Ten hero eller gudene vet hva alt heter. Ingen fotballkamp,småkjekling,slamring med dører, sko midt på gulvet som bare ber om at jeg skal snuble i dem. Ingen dingsedangser liggende spredt utover salongbordet. Ikke noe "kan jeg få mamma"ikke noe.. nei helt stille. Deilig er det. Men heldigvis varer det bare til i morra.

Jeg har blogget mellom snyting,nysing,lesing og sofaen i hele dag. Bloggen begynner å anta form. Jeg har snoket i alle mine favoritter og lagt til både det ene og det andre.
Som observante havefolk antagelig ser så er det ikke så mange havegreier her enda. Det kommer. Må bare letes opp igjen.

Men for den del. De dagene eller den delen av året jeg ikke hager så holder jeg på i huset. Så det blir nok en del om det også i denne bloggen her.

Romsterte litt i bildearkivet mitt og fant bilder tatt for litt over en måned siden. En blanding av både have og interiør. Tatt på verandaen.Skjellene fikk jeg av poden når han kom hjem fra pappaferie. Noe måtte de jo brukes til.Sim salabim! Så ble det en Clematis og valmuefrøkapsel dekorasjon ut av det. Clematisen er Hagleyhybrid om noen lurer på det.
Jeg fikk litt kjeft av poden dog. "Jammen mamma da.. De der skal du da bruke til å servere forrett på" ( etterfulgt av et indignert snøft )
Det hadde jeg dog ikke blitt fortalt før så jeg kom unna det med et nødskrik og pekefingeren , "jammen neste gang altså"....




Kommentarer

Ellen Walnum sa…
Så fin siden din begynner å bli:-)