Anglofil og stolt av det

Altså nå må jeg bare anglofilosifere eller hva man kan kalle det litt her.
Nå har jeg sittet benket opp foran skjermen og glodd på NRKs siste tv serie. Cranford.
Hallo i luken. Jeg det er lenge siden jeg har klukket så godt foran tv skjermen. Ingen klarer hysteriske damer fra hundre å klæm ått som engelskmennene. Tenk å kle opp ei ku da. eller bli så hysterisk fordi man får vite at jernbanen skal komme til landsbyen at man dør.. Klukk klukk =)))
For å ikke glemme kulissser og kostymer. Bravissimo!
Neste episode er 21.15 i morgen.
Ettersom jeg nå har kost meg og blitt så inspirert må jeg mimre litt tilbake til turen jeg og smg* hadde i 2005 til England. Snakk om dronningtur. Eneste vi ikke rakk var en kveld på rødvinsflaska.
Vi så så mye fint. Får stjerne i øya når jeg tenker tilbake.
MÅ tilbake til England snart. Jeg har abstinenser!!!














Frippeltrippekvadruppelfantasinippel sukk! Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

Kommentarer

Unknown sa…
Ja, jeg lo også godt. Må bare se episoden i kveld også. Mye lekre planter der også.
Og de små hvite drivhusene hun pene unge piken hadde i hagen da!!
nefertiti sa…
Ja, TV kan de - og vel så det!! Jeg tror jeg må til Storbritannia snart jeg, også :-)
IngunnBW sa…
Virkelig elsker slike engelske serier, spesielt de fra gamle dager. Suger til meg atmosfæren og gamle bygninger og havene. Så her skal det benkes foran tv i kveld igjen! Akkurat slike hus/miljøer du har lagt ut i dette innlegget er sååå nydelige!
Linecas have sa…
Ja serien var en estetisk nytelse i tillegg til alt det morsomme. Makan så mye som skjedde. For et kaos lol!
21.15 er hellig i dag også. Beste som har vært sendt på lange tider.
Jeg ha en tv serie på dvd ved navn Rosemary and Thyme. Det er to damer som er hagedesignere som er freelansere og dermed reiser rundt i landet og det har det med å dukke opp lik i busker og trær uansett hvor de reiser. Masse hage og krim i tillegg.Hva mer kan man ønske seg. =))
På galleriet mitt på gal ligger hele billed serien fra Englandsturen hvis noen vil ha mye å se på av samme slaget.
Anonym sa…
var vi der igjen... og hadde du hodt deg unna den kebaben så hadde dett nok blitt mer rødvin... ;)
På min morravandring i blogglandia traff jeg plutselig på et navn jeg kjente igjenn. Hmm. kan det være Line fra Hagegal mon tro? Ja, det er det så klart.
Lenge siden jeg har vært der. Nå er det blogglivet som tar tiden.
Min hadler mest om interiør foreløpig, men når det blir litt mer sommer så er det klart det blir mye hage der også. En innreder da hagen også.
Morsomt å finne dere. Det var jo flere kjente her.
Skal lage meg en link-liste med hagevenner.

Ha en fin dag.
Den er grei!
Trodde din var like stor som min 'Looking Glass', for jeg innbilte meg at de var anskaffet samtidig...

Bjørnar har, vet jeg.

Ellers så skal jeg en tur til Anne-Lise Solli til våren, for hun har bla. Heuchera Obsidian på listen sin.
Vi har endel spennende på jobb også, noe fin Hosta bla, og en Pulmonaria jeg ikke vet navnet på (men sjefen har det, altså)
Mine Hosta er kjempedigre nå, og jeg gleder meg til å lage flere skyggebedd. Akkurat nå har jeg en Hosta-åker under snøen! ;)
GundaM sa…
Blir gjerne emd deg på tur, anglofil som jeg visstnok er ifgl min mann....

Oliver Twist så du den da..? I nyinnspilling, råbra. Første gang jeg har sett hele filmen!

Travelt ja, men lykkelig ;0) frisk og rask . Skulle ønske uka hadde et par dager til, fridager. Lørdag, søndag, Møskdag og trønsdag ;0)

Klæmmmm
MaritK sa…
Heisann!Kom plutselig over ei som het Line og var hagegal,kikket innom og da så jeg hvem det var..gratulere med nytt hus!Har lest en del i bloggen din og det er godt at det har ordnet seg for dere.Masse fine bilder.stikker innom igjen! Ha en fin helg.
Unknown sa…
Du.. var huset ditt på dagsrevyen her om dagen, når de snakket om snøen som var der?

Ellers ser det ut som det kanskje blir nytt hus her og. Kanskje..
Anonym sa…
Hei, Lineca!

Grattis igjen med nytt hus og nye muligheter.

Jeg har gitt deg en award, Kreativ Blogger, kikk i bloggen min så finner du den. :-)