Etter å ha luket faenskap i x antall timer i dag fikk jeg et deilig ubesindig behov for å gå amokk med macro kameraet mitt ute i haven. Følte for å ta bilder av alt jeg synes er pent. Det ble litt av hvert. Det er utrolig mange detaljer å finne som man fort overser til det daglige. Noen av dem er jo nettopp årsaken til at man pådro seg saken åkke som er det er en plante eller en ting.

Jeg har sagt at den dagen jeg føler jeg har flere planter her enn i gamlehaven så skal min lille havefe Esmeralda flytte hjem. Hun har fram til Søndag sittet trofast ved dammen i gamle haven og passet på elsklingene mine når jeg ikke har hatt muligheten til det selv.
Lang historie bak hvorfor jeg har en liten fe i haven, spesielt med tanke på at jeg ikke kan fordra kitch bronse statuer av bjørner og rådyr ei heller glorete blå keramikk eller glitrende overstæsja marihøner,feer og desslike. Hun her betyr noe spesielt og jeg lette lenge etter henne før jeg fant henne.

Så nå er havens beskytter på plass og det passer seg å begynne turen med de smukke ting med henne. Hun mangler enda fast plass å bo, det kommer etterhvert.Søt oppstoppernese ikke sant.





På tide med å ta natta egentlig, men jeg tro jeg skal tusle ut i haven siste tur for dagen og sniffe inn litt godlukt fra alle trærne som blomstrer her nå, kirsebær epler, pærer og hegg i mengder. Mmmm..
Ingen nattkaffe å få i kveld. Kun en liten blomst.

Kommentarer

Unknown sa…
Ja Esmeralda er jo nydelig. Tror nok du må få henne hjem ja.

Sånne statuer hater jeg også. men så av en merkelig grunn har det lurt seg inn noen små engler hos meg da.
Men ingen rådyr, diskoskastende menn eller grønne frosker. Ha-ha!
En må være forsiktig med hva en putter i hagen av alskens dill go dall, ja. Pene lykter og krukker holder leeeeeeeeeeeenge for meg!
Og stein da! (ja, den måtte komme!)

Publisert noen "lækre" bilder i bloggen min i dag, men jeg er litt usikker på om det er mulig å åpne den, for den har trolig hatt "omgangen" i noen dager....

Håper du får en flott hagedag i dag. Her er det nyyyydelig nå, så jeg må bare ut!

Klem!!!