God morgen.

Kommentarerne på forrige innlegg fikk meg virkelig til å smile. De gjorde godt, takk skal dere ha.

Nå er jeg på punktet; hva skal jeg skrive om igjen?, aner ikke, men det merkelige er at uansett så ramler det ut en haug bokstaver hver gang. Jeg husker jeg spiste mye bokstavkjeks når jeg var lita, men altså...

Jeg gleder meg til jeg får stæsja opp litt her.


Men jeg må bli ferdig med ymse her. Feks drivhus flyttinga. Grunnen til at det ikke har skjedd enda er at jeg har manglet noen penger som ble forsinka, men nå er de rett rundt hjørnet. Typisk nok sitter nå gemalen og roter seg i sofaen med ny operert kne ( menisken) Men nå er det jo ikke han som skal løfte drivhuset da. fri og bevare meg vel=o
Men noe av det må taes ned for at det skal passe på bredden av veien.


Drivhuset mitt ja. Det er noen nye lesere her som ikke har sett det. Drivhuset ble bygget av min kjære gemal som kjærlighets gave til meg. En hagetulling kan knappest få finere gave. Det er fullstendig hjemmesnekret i reisverk av tre. Det har nusselige vinduer til og med et blyglassvindu. Bordkledingen på utsiden har han også gjort seg flid med. Den bakre veggen er kledd med smalt perlestaff som er behandlet med jernvitrol. Drivkassene er bygd opp med lecasom er pusset og fylt med masse jord så jeg slipper å vanne meg i hjel for å få fine tomater. For å ikke snakke om hvor utrolig mye penere det ser ut med oppmurte kasser enn plastikk baljer. Huset er ikke ferdig, mye pynt og dill mangler enda. Men det forhindrer meg jo ikke å bruke det.
Tror jeg nesten er den eneste i landet jeg som har så flott et drivhus. Jeg er så heldig som har en så snill gemal.


Her er et lass bilder av Casa di vroom. =)









Det er mere ferdig nå enn på bildene. Dere kjenner nok tegninga, jeg kunne knapt vente med å innrede. ;-)
Jeg klarer ikke å finne et godt bilde av hele huset i ferdig tilstand.

Her er et under oppførelsen.



Og her et med det i bakgrunnen.



Nei nå er det på tide med en kopp nytrukket kaffe igjen og så fyke ut i haven. Jeg vegeterte i går, nå får det jaggu være nok.

Kaffen er servert. Håper den smaker.

Ha en super dag!

Kommentarer

Unknown sa…
Ja det er jo sååå fint det drivhuset ditt. Må være et av norges fineste spør du meg.
Skrivetørke ja. Jeg skriver bare tull for tiden-eller egentlig alltid. Ha-ha!
Kristine sa…
Hei :)

for et utrolig nydelig drivhus da...sukk..tenk å hatt det i hagen sin ja ;) heldig du!!

Titter innom bloggen din for første gang, masse flotte bilder! Ta gjerne en titt innom min blogg.. har ingen nydelig hage å vise til som deg da. Funker dårlig midt i Trondheim sentrum det...hehe

Klem fra Kristine
Det var et utrolig flott drivhus! Akkurat slik jeg kunne tenke meg... Men det blir nok ikke med det første, selvom det er lov å drømme! Jeg får kikke på ditt imens jeg venter :)

Hiilsen Margrethe
irina sa…
Lekkert drivhus du har !! Og en kjempesnill mann !!

Jeg leste ganske mye på bloggen din igår, O jeg m å si at jeg likte den muntre, bannende trønder tonen.
Artig !!

JEG SKULLE HATT LITT AV DEN HAGEGALE genene...min hage er en villniss av en hage...men jeg liker slike hager,....jeg liker ikke striglete hager............hmmm hvis jeg sier det mang gang nok så trur jeg på det. Nei jeg gjør ikke det.
Men jeg syns det er fint å ha det striglet hos andre enn megg !
Jeg er en slik heksekjerring at jeg liker det anderledes----

Jeg kjenne meg igjen i at mannen må fortelle grensene !!

Goklem
Elsa sa…
Tenker du gleder deg til du får på plass det flotte drivhuset.
Håper det går bra å flytte det.
Røsslyng sa…
Heisann!

Det ligger noe til deg inne på 'Hverdagssnubleriene' mine :)

Det drivhuset ditt må nok være landets fineste ja, håper flyttingen av det går knirkefritt.

Ha en fortsatt super helg!
skogsdua sa…
For en utrolig god ide og lage sitt eget drivhus, det var en kjempeflott gave. Moro med noe ikke alle andre har, og så kan du få det akkurat snn du vil ha det:)
Ja, det er så innmari fint det drivhuset, men du legger inn så innmari små bilder av det også!!!
Her sparer vi ikke på byte'n altså! Sånn er det på Blogspot!!!
Linecas have sa…
Jammen bildene blir kappet av Nina, det synes jeg ikke noe om. Bloggen min er for smal og det aner jeg ikke hvordan kan gjøres om, dessuten tar det så lang tid å laste opp x antall bilder når de er så store.

Drivhuset mitt er jeg gled i ja. Jeg savner det veldig nå. Havens hjerte mangler og her kommer det virkelig til å ligge i hjertet av haven og være til pynt. Tomatene trenger sårt et hjem nå.
Kirsten sa…
Du står på...som alltid. Fine bilder av det meste :)
Jeg vet hvordan du får bloggen bredere, og bildene større.
Men det tar vi i morgen !
Vi snakkes :*