Værsgo Nina!

En liten stund siden forrige bilderunde fra haven igjen nå. Skravlet med Nina i paradiset vel og lenge på tlf i dag og lovte dyrt og hellig å oppdatere fra haven. Litt for lenge i mellom tydeligvis. Smileys
Stadig vekk mest fra den hvite haven. I den andre delen råder fremdeles kaos i sammenplantingene. Forleden dag så slo det ut en oransje lilje siden av en hvit valmue med pastellrosa kanter. Urk! Smiley Faces
Det kan vel ikke bli annerledes enn slik når man har flyttet tusenvis av planter. Med tanke på det så er det utrolig at det ikke er mere hummer og kanari her ute enn hva det er.

Maraton liljen 'Lillith' er kjempe liten i år. Normalt sett nesten to meter høy, men har man flyttet så har man flyttet, og i følge navnet skulle det vel bare mangle at hun viser litt temperament med å være liten i år.
Jeg hadde opprinnelig full kræsj med disse også. Trodde det var mine hvite martagon liljer så hun havnet i den hvite haven. Så nå står en og blomstrer ved gulbladet blærepirea og Rodgersia som hun skal, mens den andre står sammen med en hosta med hvite blomster og hvitbroket bladverk. Huff da. Smileys



Haconechloa gresset har fått "låne" blomster. Knautia macedonica har så lite bladver så det forsvinner i gressets flotte gule striper, dermed ser det ut som at Haconechloa gresset har nydelige blomster i tillegg til det vakre bladverket. Bakenfor skimtes Lysimachia coronaria.



Vi har vært på ferie på Møn i Danmark. Og der gikk jeg amokk i en lekker butikk ved navn Nostalgia. Blandt annet falt jeg pladask for disse søte kurvene. Denne har jeg fylt med skjell barna har plukket til meg på stranda.




Yndlingshjørnet i haven er under hyllen med sinkbaljen og alle hvite blomstene rundt. Det er flere som liker seg der. Hyllen er et yndet klatrestativ for de to fotogene firbente trollene. Her er det Timini som jakter på mine bling bling øyenstikkere.Smiley Faces



Det begynner å bli frodig der nå. Runden jeg hadde forrige uke med flytting av planter gjorde at jeg fikk sammenplantingene litt mere i orden her.



Jeg er "litt" glad i hjerter =)
Under hjertene vokser Japansk pestrot (godt inngjerdet), Lysimachina chalcedonica som jeg fikk av Heidi S når jeg var hos henne tidlig i Mai. De passer supert! Tusen takk Heidi. =))
Så er ser vi snurten av Phalaris. Den står foreløbig i en bøtte. Men skal graves ned. Blir nok inngjerdet den og. Kjenner lusa på gangen etterhvert. ;-)



Denne Salvien har jeg blitt riktig glad i. Etter blomstring ser plantene fine ut, ikke så mange planter som gjør det. Den blomstrer også svært lenge.




Denne Hyllen kjøpte jeg på Ramme gård for to år siden. Typisk nok så har navnet havnet i glemme boka. Klipte den ned litt i vår etter flyttinga og nå kvitterer den med å blomstre for første gang. Nydelige blomsterstander. Må huske å knipse nærbilder av de når de slå helt ut.
Foran står Gillenia trifolata.



Winchester cathedral har ikke brydd seg noe om at hun ble flyttet.
Nydelig rose.





Siste bildet for kvelden, ehm.. rettelse natta er det vel, et nærbilde av skjønnheten.



Sånn nå håper jeg damen i paradiset blir fornøyd med innlegget. Smileys

Jeg har malt som en tulling i hele helga. Både inne og ute. Jeg holder på å pusse opp hus samtidig som jeg lager ny have. Drivhuset vil nok være i begge bloggene. Så jeg ser det at jeg har behov for to blogger. I margen øverst er link til interiør bloggen min. den er helt ny, så ha tolmodighet, men det kommer nok stadig nye innlegg så skravlete som jeg er ;-)
Divhuset er forresten snart halveis malt. Puuh..

God natt.

Smiley Faces

Kommentarer

Tusen takk!! ;)

Her var det mange flotte bilder, ja!
NYYYDELIG Martagoon-lilje da! *Sikle!*
Hagen ser virkelig ut til å ha blitt frodig og spennende på så kort tid! Må nok ta meg en tur om ikke så lenge!!
Men akkurat nå må jeg nok finne sengen, dessverre. Soving er av og til litt kjedelig...!

Natta!!

PS utrolig pent bilde det ved peisen! ;) (og nei, jeg ta ikke merke til flaska med tennvæske med det samme! hehe)
Helen sa…
Så fint du har fått det i hagen. Og den pusen var virkelig søt.
GundaM sa…
Flott oppdatering!! Og en slik hage da gitt, blir litt bleik min i forhold ja. Hihi, men jeg har masse rust da!

Kos dæ videre