Og vinneren er…

Trommevirvel…….

NINNI!

Her er Ninnis nydelige  og inspirerende blogg

Det var kun en person med alt riktig og det var altsåNinni.

Gratulerer så mye!!

De riktige svarene  var som følger:

1.Plantesamleren som var født i samme år som en gruppe menn avgjorde vår fremtid var John Edgerley og  året var selvfølgelig 1814.

2. Istedet for geiter klipper vi nå plena med gressklipperen. Mannen som fant opp gressklipperen het: Edwin Budding.

3.Mannen som er er kalt grunnleggeren av engelsk botanikk het William Turner.

Siterer wikipedia  her:William Turner (c. 1508 – 7 July 1568) was an English ornithologist and botanist. He is sometimes called "the Father of English botany" and the first ornithologist in the modern scientific spirit.

4.Så var det den berømte botanisten som hadde samme navn som et bilmerke. Dessverre  var det  ikke så enkelt som Austin. ;-) Mannens navn er Robert Bentley.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

midnight_rose3

Takk for deltagelsen jenter. Var skikkelig moro å følge med på svarene som kom inn. Ikke  utenkelig at jeg gjentar dette senere. =))

Tudelu!

 

 

 


Kommentarer

Vi trenger å vri hjernen litt, gjenta senere du, så blir jeg med også ;-)
Red Hobbitt sa…
Gratulerer til Ninni. Artig, Lineca at du lager litt liv her!
Unknown sa…
Å grattis Ninni! Ja jeg hadde virkelig ikke peiling på disse tingene så jeg prøvde meg ikke engang. He-he.
Mariann S sa…
Gratulerer til Ninni :)
Morsomt med konkurranser, kom gjerne med fleire :)
IngunnBW sa…
ÅÅÅÅ! NÆH! I all verden! OJ! Vant jeg?!!? Jeg som aldri vinner noe som helst! Å, nå ble jeg overrasket og glad! Jeg ante ikke svaret på noen av spørsmålene, googlet meg frem til dem, om enn med en del hodebry :) Tenk at jeg får denne lekre Heucheraen som står på ønskelisten min! Den må få en hedersplass :) Tusen, tusen takk til deg Lineca!
Linecas have sa…
Artig at en som aldri vinner noe vant da=))
Det er google man må bruke og at man søker med engelske ord har stor betydning.
Moro dere likte det. Da gjentar jeg det senere.=)