Møkkamann!

SuperStock_1538R-49951

Makan til møkkavær. Den derre  overgartneren har ikke fått  mange anmerkningene av meg i år. Jeg  har vært for travelt opptatt, men helt klart det er nå så absolutt fortjent. Våren var kald og så som så, sommeren bob bob og høsten har vært hittil temmelig våt. Hva gir du meg?! grrrrrr..  whoop

Paragrafene  mine forsvant  med dagboka  mi på gal. Tenkte at en ny blank blogg var greit. Men jaggu bøtta altså som jeg skulle så gjerne ha leksa  opp til derre  overgartneren nå altså.

Aldri hørt om overgartneren før? Nei det er ikke  noe religiøst  med det. Det er  mere som en skitzofren humørsyk og  psykopatisk nisse som sitter der oppe  og styrer været.

Overgartneren fikk ved  innsettelse  i stillingen diverse paragrafer som må overholdes. En god  overgartner følger arbeidsmanualen sin, en dårlig  en driter  i dem. Og dermed får han sparken.

Hører du overgartner. Du har fyken. Støvel i rævva, på huet rett ut, ikke noe  mere dvask skysofa sitting  lenger.. Oooops falt du litt  langt  ned. Auda så lei meg  jeg ble. Måtte du morkne i komposten så du i det  minste  kommer  noe til nytte.

Den nye  overgartneren kommer snikende av seg selv. La oss  nå se etterhvert  om den nye har noen for for oppdragelse.

grin819l



Kommentarer

GundaM sa…
HIhi, så lystelig skrevet ;0)

Javisst, været har vært elendig i sommer og til nå så vi får tro det blir bedre snart...?

Nattaklem til ei som knapt har tid til å kikke i hagen ...Men til neste år...til neste år, da..........

Nattinatt;o)
Mariann S sa…
Morsom - hi hi.
Ja veret har vore sammenhengande grusomt leeenge!!
Men i går hadde vi oppholdsver en heil dag, og i dag har vi hatt en smak av seinsommar, heeerrrlig :)
Til neste år blir alt så meget bedre :) - trur vi ;)
Mokki sa…
Jeg sprang ut i går ettermiddag for å få klippet plenen en gang til mens det er oppholds :)Vi hadde et par fine uker i sommer, men resten har vært rene elendigheten - og nå har det jo regna sånn at jeg ikke engang får tatt bilder av hagen.. *sukk* og dette skal vi leve på til neste sommer?
Synnøve sa…
Ja, hvor ble det av sola??????
Vet han ikke at jeg og du har mye vi skullet gjort i hagen ennå??

Klem
Kathrine sa…
He he, du og du;) Jeg har et veldig avslappet forhold til været jeg. En kan ikke gjøre noe med det. Men vi har det nå godt likevel da, vi her i norge,)
Og den flotte høsten, den kommer tilbake snart den sikkert. Da skal jeg ta en skikkelig hagerunde før vinteren.
Så får en trøste seg så godt en kan, inne? Katten jakter ikke sommerfugler i dag, så nå sitter sikkert sommerfuglene og klapper med vingene og koser seg i ly ett steds.
Sommeren her, gikk jeg glipp av den tro? For jeg husker ikke den som ille, men i 14 dager var vi opp til Lofoten. Kanskje det var dårlig her da? Egentlig ganske godt med korttidshukommelse. Hi..
Ha uannsett vær og vind, en fin fin dag:))
Kikar bara in som hastigast, vilken vacker toppbild du har!!

Hösthälsningar fr Mari, fd Guldkant på Livet
LoneK sa…
Hehe, får håper den nyansatte er flinkerer tilå følge reglemanget, for slik møkkavær ødelegger for al jeg har planlagt utendørs før vinteren!

Ha ei fortsatt flott uke da Lineca så blogges vi.

Klæm fra mæ