Blodig fornærmet

Fra sol til ragnarokk er det ikke langt. Ca 30 minutter for å være helt nøyaktig.
Snøft! Jeg er blodig fornærmet  på overgartneren. Her  presterer jeg å gjøre en meget respektabel innsats  mot  ugresset  i dag. Ja faktisk så mye at  jeg bl  litt  imponert over meg selv. Ja det skal jo litt til det. Når man er vant  med vroom fart på seg selv så blir  man kanskje litt blasert på hva som er mye og lite gjort av egen innsats. Skal litt til før jeg er fonøyd  med egen innsats  mao. Men i dag  klarte jeg altså det. Halv  ni stolpra jeg  meg  inn. Ja overdriver  ikke det. Det er sånn det pleier  å være det  på effektive dager, går  ut frisk og opplagt  og kommer  inn halveis forkrøpla  i hoftene. Men jeg må nok finne meg i det. Uansett, kaffen var satt på, unne meg en bit sjokolade skulle jeg  også. Venter  jeg da venter på at mitt bibelprogram skal begynne. Det vil si Midsumer  murders. Eneste religionen jeg sverger til er klorofyllismen med en god dæsj anglofili. Krim er også god  underholdning så det er dermed  et program med både pose og sekk og siden jeg  føler meg stadig vekk meget  nært beslektet  med Ole brum så sier jeg også ja takk begge deler og helst samtidig.
Men slik skulle det ikke gå.
Hva skuer mine øyne.
Dråper, og det  mange av dem. Så mange at takrenna flommet over. Ja  her regner det, nei rettelse, det høljer, pøser det. Ramler  ned  i bøtter  og spann, så mye at parabolen har falt  ut. SNØFT! Så her sitter jeg da og surmuler. Kaffen er tom, sjokoladen halvspist og nå durer det en eller annen actionfilm på tv. Ja må vite gemalen så sitt snitt. Mine hellige tv timer utgikk så betimelig som overhodet  mulig. DOBBELT SNØFT!
Skal egentlig  ikke klage fordi han har snekret opp mye på katteluftegården i dag. Men jeg har lyst til å være et vrangt  og vanskelig kvinnfolkt nå. Måte på å regne altså. Fint med gratis vanning for all del; Men hyyyyl ikke ta fra  meg Midsumer murders da. HULK!
Og om du skulle lure om jeg er  kommet  i midtlivskrise  og synes  krimhelten er lekker og sikler etter  han så tar du skammelig feil. Jeg vil bare se på alt som engelsk er, anglofil som jeg er, med en dæsj klorofyllisme.
Så fra strålende blid  til tordnende humørsyk kvinnfolk. Fra sol til regn, fra hvitt til svart.

HVOR er rødvinen min henne????



Snøft!


Grrrr.....


Endeli freddan. Kjøss  mæ einstans!

;-)

Pst! Kan noen fortelle  meg  hvordan jeg blir kvitt de derre  stemmeboksene  under hver  post  her. Var aldri meningen de skulle være der.

Dang! I'm annoyed. Her I was supposed to watch my favorite tv show.Midsumer  murders. Crime and gardens both at once, yes  please! I had  my chocolate and  my coffee ready, then the whole bloody sky pours  down on me wiping  out our parabol. Guess whos watching some  kind  of action movie now  happily ever after. Hubby. Very timely for  him this weather. SNIFF!
Wheres  my redwine? So my mood has gone from white to black,

Kommentarer

solfrid sa…
Kjøss meg på mandag, sier nå jeg! Rødvina er ikke her.

Men, dianthusen var da meget så fin sammenmed Lychnisen. Dæggern!
Da veit jeg en ny kombinasjon til neste år. *glis*
krepsemor sa…
Medfølelse.....Her regner det også, og jeg som hadde tenkt at jeg skulle få male litt mer ute! (Ble sent, ja) Langtidsvarselet sier at det blir mer regn, så husmalingen kan jeg se langt etter! Det er sikkert ingen trøst for deg, men men....
Linecas have sa…
Hvorfor Mandag Solfrid?
Dianthusen heter Sooty.
Ganske heftig kontraster men jeg liker det.
Nei Rødvinen er her den moahahaa ;-)
Regnet har stoppet. 20 cm i ei bøtte på trappa =/
Parabolen virker igjen og jeg fikk med meg slutten i det minste. Og jaggy har katta kommet inn også.Holdt på å rope meg hes etter henne.
Slike langtidsvarsler er bannlyste.August nærmer seg dessverre. Jeg har mye å gjøre ute enda så det er ikke aktuelt med annet enn gratis vannings regn her.
solfrid sa…
Fordi mandager er mandager (ræva) - og mener det er et sitat fra en eller annen gammel norsk film. 'Sooty' har jeg hatt i mange år, dianthus er lett å så, og er snill med blomstringa.
Fies notiser sa…
Mandag? Og jeg som trodde det var fredag... eller har det blitt lørdag?

Jo, jeg henger meg på: fantastisk dianthus :)

PS: Hjelp til stemmeboksen i Blogger: logg inn > velg 'utforming' > velg rediger i boksen for blogginnlegg > slå av (dvs. fjern krysset) i boksen for 'Reaksjoner'.

Gikk det greit?
Linecas have sa…
Nå sånn ja. Blå manday aller blody sunday. Omtrent så ja.

Helga sofie jeg finner ikke: velg rediger i boksen for blogginnlegg.
Må vist ha teskje hjelp.
Unknown sa…
Ja her var det 30 gradr og sol.. og så ble det 19 grader og regn iløpet av 10 min.. helt villt
Jeg føler at jeg ikke har noe vær i det hele tatt jeg da: Ikke sol, ikke regn, ikke vind, ikke varm og ikke kaldt.....
Men jeg hadde tv, men hadde jeg tid til å se M.M. frodi jeg er så lur at jeg har skaffet meg en heldøgnsjobb.....
(butikken ja, ikke ungene)
Művelt Kert sa…
Hi, that dark Dianthus is gorgeous! Great to see such a beautiful garden in the north.