Bildedryss

Noen nye bilder  i dag. Det er sol ute så jeg vil ikke sitte inne  å blogge  så lenge. 



Blomster sammen planting. Aquilegia Black Barlow  og Potentillaen henter  opp farven i den røde Lønnen. Baken for står euphorbia griffithi chameleon og skaper enda mere dybde i sammenplantingen.


Astilboides tabularis, eller parasollblad som den kalles  på norsk er utrolig staselig. 
Den lys grønne fargen skaper en sterk kontrast til Ligularian ( de røde bladene). 
Geumen lyser opp og skaper enda mere blikkfang  om enn for en stakket stund mens den blomstrer.


Dette er en av  mine favoritt blomster kombinasjoner.   Persicaria bistorta og helt vanlig gressløk.
Lange blomster i kontrast til runde blomster men nesten lik i farge gir både kontrast og harmoni. 
Bladverkene er også betydelig forskjellig.
Kombinasjonen holder seg  pen selv etter at blomstringen er over.



Jeg viste bilde i 2009 tror jeg av hvit Thalictrum aquilegiflorm (Akeleiefrøstjerne) Flere ville ha biter av den.
Men i flytte kaoset så flyttet jeg mye om på plantene, så jeg glemte  hvor jeg  hadde den.
Nå vet jeg det, jeg vil la den frø seg så tenker  jeg  at jeg har småplanter neste år  å gi bort. 
Den står langt unna de  lilla så frøplantene burde bli hvite.



Nå skal jeg ut  i sola og kose meg  i hagen. 

Tudelu!


Kommentarer

Mange fine bilder av nydelige blomster :)
Tenkte å begynne med nybeddet mitt over helgen hvis været holder seg, men må først komme meg til plantasjen å handle inn :)
Må hente litt mere inspirasjon her inne først, men er litt usikker på om de vakre plantene du har vil trives her oppe i nord ??

Ønsker deg ei fortsatt fin helg
Klem Mette :))
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lekre samplantinger du har. Jeg burde gått et kurs hos deg og lært litt ser det ut som.
Hos meg er det bare tilfeldig hvordan det blir, og av og til så klaffer det jo her også :-))))