Hjelp til identifisering av Geraniumer

Det siste året før jeg flyttet fikk jeg utrolig mange Geraniumer. Da kunne  jeg navnene ut fra hvor jeg hadde plassert dem. Så flytet jeg  hagen og dermed forsvant husken min også. Så nå trenger jeg storhjelp med å identifisere de. Jeg har tatt bilde av både blomster og hele planten.Håper det er nok.

1.



2. Denne er veldig ranglete med lange grener.






3.



4.



5. Siste blomsten som er temmelig redusert, tror dette er Rosemoor?



6.



7. Denne er helt flat i profil.




8.



9.



10.



11.



12.



Hvis du kan hjelpe meg skriv nummeret på den du vet navnet på.  Utrolig surt å ikke huske navnene, går rundt i hagen og føler meg som en gullfisk i jungelen.




Kommentarer

Maiblomst sa…
Flotte geranium! Eg er ganske sikker på at nr 7, er geranium renardii, muligens Phillipe Vapelle?