No våres det

Nå er det snart konfirmasjon her  og på grunn av den hersens snøen i påska er jeg forsinket. Det har aldri skjedd før at jeg har sittet  inne og glant surt ut av vinduet, jeg har alltid vroomet rundt  i hagen i gang  med våronna i påskeferiene. Påsken har vært hellig. I år satt jeg og sydde roser i stedet, vel og bra det men akkurat nå ønsket  jeg  heller å plante roser.
Vel jeg reiser til Mørekysten på Søndag og skal holde 3 foredrag der. Så jeg  mister hele neste uke og hutte meg tu konfirmasjonen er allerede den 5 Mai. Travelt sa du?


Jeg skulle jo så gjerne ha sett at den konfirmasjonen var  heller sånn midt i Juni med hagen i fullt flor  men det er den jo ikke. Dog vi er takknemlig for alt som blomstrer så tidlig uansett.

Dette er  Prunus padus colomicta ' belbuan'

Jadda fint skal det være. Rene kongeligheten.. fra Selbu haha, Slind planteskole. På godt norsk. Blodhegg.

Dette bildet ble tatt 2 Mai i fjor så noe grønt og  noe blomstrende vil det være.:)


Alle bildene  jeg viser i dag er tatt 2 Mai i fjor. Se nøye på åkeren. Det er kondens. Dødstøft. Det måtte  jo foreviges. Hele åkeren var slik, veldig fasinerende.
På bildet er det  grønt og det blomstrer så det skal nok bli hyggelig.:)





Auriklene vil også blomstre. Det er alltid et av årets høydepunkter for meg. De er  jo bare helt utrolig nydelige da. :) Alle disse minus den nummer 2 har jeg fått av Heidi S på Frøya. Untaket kommer fra mormor og morfars have. Haven eksisterer ikke lenger så den betyr mye for meg.

Poden gleder seg. Vi gleder oss. Selv om jeg ble forsinket nå så tenker jeg både  hus og hage er strigla til den dag. Trust me! ;)

Vi skal sette opp partytelt på bunkerstaket. Praktisk å ha en slik plass akkurat nå. På sikt skal det bli plen der  igjen, men just nå er det kjekt at det er ingenting der.
Næh nå har jeg en roseordre jeg må sy som må bli ferdig hvis motakeren skal få den til rett tid. I morgen skal jeg ut igjen. Åh du hildrandre du hvor godt det er å komme seg  ut igjen.
Vroom

Line Cathrin


Kommentarer

krepsemor sa…
Jeg tenker du kommer i mål såpass at både hagen og huset er presentabel=)
Du får vel hjelp?
Her er snøen så og si borte heldigvis, så det blir nok en økt i hagen til helgen! Det gir slik herlig ro i sjelen å kunne jobbe i hagen. Ingenting er mer rekreasjon enn det, og jeg glemmer faktisk å spise når jeg holder på! Og så får jeg dårlig samvittighet for resten av familien som går og vansmekter :) Ønsker deg noen fine hagedager, og lykke til nesten uke!
Linecas have sa…
Hva er mat???? Hihihii Som gemalen pleier å si. Snart unger er det slutt på å få middag da får vi ordne oss selv. Han overdriver selvsagt, jeg lager maten men ikke før de har kommet hjem fra skole og jobb fordi jeg glemmer tiden. Spise selv. Hm nei det blir en kaffeskvett nå og da og et glass juice nå og da.
Jeg får hjelp med huset men hagen må jeg nok fikse selv ja.:)Hjertlig takk! :D
Unknown sa…
Så fine bilder du hadde her:) Synes det med åkeren og blomstrende tre var spesiellt fint. Skikkelig stemningsfullt:) Ønsker deg god helg!
Linecas have sa…
Takker Maria. Ja det bildet er spesielt. Det var helt utrolig flott å se den kondesen.Den forflyttet seg på hele åkeren.Rene magien:)
Riktig god helg til deg også:)
abetterlife sa…
Hei. KOselig blogg :)
Lykke til med konfirmasjonen!!
Jeg har konfirmant neste år i mai, og driver å planlegger hva jeg skal plante i år for at hagen skal se best mulig ut da.. Siden det gjenstår MYE arbeid før hagen kan kalles presentabel, satser jeg på å grave ned kilovis med tulipanløk slik at det skal være noe vakkert å se på :)
LivArtNow sa…
Åååååå, nåååå ble jeg inspirert, lol. Som om jeg har tid til sånt nå, hi hi!!
klem, Linda