Kaotisk botaniskhave på malerommet.

For omlag 4 uker siden sendte Nina meg et lass planter. Hun må få unna, da det er mer enn overfylt sier hun. Så i påvente av at jeg skal komme ned til henne og hente overskuddet sendte hun meg pusleplanter. Noe å pusle med mens jeg venter på våren.
De siste to ukene har jeg vært på Gran canaria. Varmt og godt. Allerede før vi dro hadde plantene skutt fart og så det holdt.
De må stå på malerommet mitt på grunn av Xena kattaklore.  Det siste navnet ga feriepasseren henne da hun er noe småvill
 Ergo må hun holdes langt unna plantene.
Like etter at jeg hadde fått de, og akkurat rukket og potte de opp fant jeg Darmera peltata roten midt på stuegulvet.... 😶



I går kom vi hjem i tett snødriv.  Jeg var spent på hvordan såplantene og minihaven på malerommet så ut.
Vannehjelpen har gjort  et flott arbeide.  Tusen takk Grete!
Mine pusleplanter ser nå ut som en botanisk have. 😅






Jeg ble stående å gape litt for å si det mildt.
Snakk om å være klar for vår. 😅
Pulmonaria 'Sissinghurst white' Blomstret allerede før vi dro.
Dere aner ikke hvor liflig dette er for mine øyne.
Jeg vet set bvlir litt styr med overgangen mellom inne og ute for disse nå, de vil trenge ekstra beskyttelse en liten stund. Pytt så det får være. Dette gjør meg jublende glad å se.
Palmer og Bouganvillea, evig sol og konstant varme er såvist fint, men til syvende og siste takke meg til norske somre med grønt over alt. 💚

Kommentarer