Vy med mening

Hehe måtte bare bruke den overskriften.  😅
Jeg skal derimot faktisk skrive om vår vy. Utsikten vår. Planer om det. I alle fall litt.

En vy med mening. 



Det er tråkkspor der hvor jeg har tenkt å ha en vy ale'. Nytt begrep det kanskje, men det passer. Den lille Bjørka er midt i blinken fra terrassen vår. Der jeg står har vi planer om kosesofa og bålpanne. Spiseplassen er rett bak ryggen min. Ergo er det et must med skikkelig vy.

Kombinasjonen av vy og ei som helst vi innkapsle seg i planter, på både gulv, vegg og tak er ikke helt forenelig. Blir noe skitzofrent. 😅

Som dere ser til venstre er det også behov for Vy. Mine små grå har noe å bryne seg på gitt.
Det liker jeg derimot.
Jeg sitter glatt pal i timesvis, ja dagesvis og tegner hage. Hvilket jeg og har gjort.

Dette er  solskinnshaven.


Dimensjonene er totalt of the charts her. Pytt med det. Hovedrisset er der.
Vil ikke forklare alt her. Noen overaskelser må jeg jo få ha i bakhånden ikke sant. 😀

Kaller denne delen av haven for solskinnshaven fordi det blir hvitt, og lysere gultoner. For eksempel er denne vakre rosen øverst på ønskelisten til denne haven.

The Pilgrim fra David Austin.


Faktisk så synes jeg den er så fin at ett bilde var ikke nok. Måtehold er oppskrytt. Hører overhodet ikke hjemme i hagen min.



Sikler vilt og hemningsløst! 😍



Trenger seriøst en siklesmekke når jeg kikker på planter. Det er så mye vakkert over alt.
Sukk!

Jeg planlegger hvilke busker og trær jeg vil ha her. De har elendig borrelås, så der må jeg bestemme meg. Ikke alt på et år, bevares! Ehm, skulle så gjerne gjort det, men siden Hamar enda ikke har ringt meg er det ren utopi.

For å navne noen da: Physocarpus, gule, Sambucus, søyle einer, Acer drummoni. Viburnum opulus, Hydrangea Annabelle. Liljer, hostaer, gress osv.

Det vil si det går i gult og hvitt og innslag av fiolett. Det står et lass syriner der, men jeg vet ikke hvilken farve det er på de. Uansett om de er hvite eller lilla, så går det.

Jeg er forøvrig så heldig at de kommer med et lass rotskudd.
Det blir moro. Ugh! Not!

I midlertidig, tilbake til denne vyen min. Denne trenger slettes ikke designes, kommer automatisk i grønt eller grått avhenging av årstid. Enkelte årstider antagelig svært forsinket.  Årstidene kommer neppe før tiden. Eneste som kan vites er at de kommer og går i grønt og grått.

Akkurat nå er det nummeret før avgang, men ingen er helt sikker på når det går. Eneste som vites for sikkert er at det er ingen buss erstatning.





😜


Inne på arbeidsrommet mitt, som egentlig huser staffeli og maling regjerer en annen gjeng for øyeblikket.

Pakke i posten fra Nina i paradiset.
8 mars. Nypottet. De må stå der nede for øyeblikket.



I dag:





Her går det med lynets hastighet kan vi vel konkludere.  Lyntogplanter. Det er litt av en vy og en vy med mening. 😁

Tudelu så lenge.!

Kommentarer

Så bra at Sissinghurst White var Sissinghurst White og ikke Sissinghurst Hippiejeansblå ;) Frøplantene kan nemlig bli det, og jeg visste ikke med sikkerhet siden disse ble grovt opp sist høst og har overvintret oppå jorden.
Villrose sa…
Hvilket vy! Bittelitt misunnelig...
'The Pilgrim' er så skjønn. Har (endelig) bestilt en selv :)